Kalakerho siimanravistajat

Tampereen Parkinson-yhdistyksen kalakerho apajilla ja Parkkistuvalla
Tampereen Parkinson-yhdistys ry - Siimanravistajat kalakerho
Kalakerhon logo vuodelta 2004

Kalakerho siimanravistajat on perustettu kalastuksesta kiinnostuneille Parkinsonia sairastaville. Hyvistä harrastuksista on syytä pitää kiinni mahdollisuuksien mukaan, vaikka ikää karttuu ja sairaus vaivaa. Monien harrastuksien joukosta nousee keskusteluissa usein  vahvasti esiin kalastus eri muodoissaan.  Tavoitteenamme on myös antaa vertaistukea, edistää liikuntaa ja tarjota yhteistä mukavaa yhteistä aikaa siimankiristelyn merkeissä.

Näin kalakerho syntyi

Kesä 2004 oli jo lopuillaan. Muutama mies (Ahosen Raimo, Juutin Erkki, Niemelän Kalle ja Vilénin Tauno) tarinoivat ja muistelivat menneitä aikoja yhdistyksemme toimistolla. Joissakin liikuntatilaisuuksissa oli yhdessä puhuttu siitä, että hyvistä harrastuksista on syytä pitää kiinni mahdollisuuksien mukaan, vaikka ikää karttuu ja sairaus vaivaa. Monien harrastuksien joukosta nousi keskusteluissa vahvasti esiin kalastus eri muodoissaan. Ryhdyttiin tuumasta toimeen ja perustettiin kalakerho 6.10.2004. Samassa kokouksessa valittiin kerhon puheenjohtajaksi innokas kalastuksen harrastaja Tauno Vilén. Kotiin tullessaan Tauno oli maininnut vaimolleen Siirille, että perustettiin kalakerho, mutta sillä ei ole vielä nimeä. Siiri keksi nopeasti kerholle osuvan nimen ”Siimanravistajat”, joka hyväksyttiin yksimielisesti seuraavassa kokouksessa. Lisäksi suunniteltiin kerholle oma logo, Niemelän Kallen Kuuban matkalta saadun idean pohjalta. Kerholaiset kokoontuvat Parkkistuvalla joka kuukauden toisena tiistaina, paitsi ei kesäkuukausina.