Vireää yhdistystoimintaa Parkinsonia sairastavien ja heidän läheistensä hyväksi

Tampereen Parkinson-yhdistys ry on toiminut yli 30 vuotta Parkinsonin tautia sairastavien ja heidän läheistensä tukena. Yhdistys perustettiin vuonna 1987. Toimialueena ovat Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirit.

Tampereen Parkinson-yhdistys kuuluu Parkinsonliittoon. Liitto tuottaa sekä jakaa tietoa sairaudesta ja sen kanssa toimeen tulemisesta Hermolla -lehdessä, jonka jäsenet saavat jäsenetuna. Liitto tuottaa myös tiedotteita ja oppaita, esimerkiksi Vastasairastuneen Parkinson-potilaan tietolehtinen.

Tampereen Parkinson-yhdistys Ry:n hallitus 2020

Osmo Kaikuvuo

Asepalvelun jälkeen muutin Lahdesta Tampereelle. Tein rakennusalan töitä ja toimin varastomies-autonkuljettajana, jonka jälkeen siirryin töihin Postiin. Postissa työskentelin 40 vuotta. Tein siellä todella monenlaisia töitä, postinjakajasta projektipäällikköön ja kaikkea siltä väliltä.

Osmo Kaikuvuo
hallinto@tampereenparkinsonyhdistys.fi

Varapuheenjohtaja

Seppo Lähteenmäki

Olen koulutukseltani diplomi-insinööri ja työskennellyt kaivosteollisuudessa eri tehtävissä Suomessa ja ulkomailla. Toimin myös paikallislehden toimitusjohtajana yli kaksikymmentä vuotta. Varapuheenjohtajan tehtävän ohella toimin myös yhdistyksen varaliikuntavastaavana.

Seppo Lähteenmäki
hallinto@tampereenparkinsonyhdistys.fi

Varsinaiset jäsenet
Liikuntavastaava
Jukka Lehtonen
Työkseni toimin yrittäjänä ja olen ollut potilaana 18 vuotta. Toimin aktiivisesti yhdistystoiminnassa ja pyrin parhaani mukaan antamaan tukea muille. YHTEYSTIEDOT: 040 324 3500
Sihteeri, Taloudenhoitaja
Taina Pensasmaa
Olen toiminut asiakaspalvelussa yli 20 vuotta: kesätöissä Stockmannin eri osastoilla, postissa 18 vuotta, kenkäkaupoissa, luontaistuotekaupassa. Omaisista isällä oli Parkinson. Hän kuoli 2012 ollessaan 80-vuotias. Yhdistyksessä toimin sihteerinä ja pidän yhdistyksen taloudesta huolta. YHTEYSTIEDOT: 050 358 9904, talous@tampereenparkinsonyhdistys.fi
Varsinainen jäsen, isäntä
Juha Säde
Synnyin Tampereella 1956, eli 63 vuotta on mennyt hurahtamalla. Mukulana olin kesätöissä Starkin varastolla ja varsinainen työura alkoi Tampellan konepajakoulusta. Siitä Tamrock/Sandvik 43 vuotta metallialan eri töitä, lähinnä kaivosalan laitteiden sähkötöitä. Alan pikkuhiljaa tuntea itseni potilaaksi ja toivon että sairaus ei etenisi kukonaskelilla. YHTEYSTIEDOT: 040 548 7324, juha.sade@luukku.com
Varsinainen jäsen
Tuulikki Balvik
Kaupantätinä vaate-, konditoria- ja elintarvikeliikkeissä yhteensä n. 19 vuotta. Ravintola/baari n. 5 vuotta ja kuljetusalalla bussikuskina sekä raskaalla puolella kuljetusyrittäjänä yhteensä 20 vuotta. Odotan innolla yhteisötanssin alkua. Toivottavasti saamme uusia jäseniä mukaan yhdistyksen järjestämiin toimintoihin. YHTEYSTIEDOT: 040 761 4822, tuulikkibalvik@gmail.com
Orivesi
Kari Rannanautio
Toimin sosiaalitoimen johtotehtävissä vuosina 1977 – 2012. Eläkkeelle jäin Oriveden sosiaali- ja terveysjohtajan virasta. Toimin aktiivisesti Parkinson-työssä ja toivon, että saadaan Orivedellä mukaan mahdollisimman moni Parkinsonia sairastava. Toivon myös pysyväni terveenä ja hyvää marjavuotta 2019. YHTEYSTIEDOT: 040 736 8078, krannanautio@gmail.com
Arvo Juntunen
YHTEYSTIEDOT: 050 918 3533
Kari Puusniekka
YHTEYSTIEDOT: 050 5257036 kari.puusniekka@gmail.com
Pirkko Österholm
YHTEYSTIEDOT: 040 9378188 pirkko.osterholm1@luukku.com
Hallituksen ulkopuolella
Emäntä
Raija Hemmilä
Toimin emäntänä Tampereen Parkinson-yhdistys ry:ssä YHTEYSTIEDOT: 040 593 0693
Jäsenrekisteri ja merkkipäivät
Tuija Kaikuvuo
Toimin Tampereen Parkinson-yhdistys ry:n jäsenrekisterivastaavana ja minulle tulevat myös uudet jäsenhakemukset. Vastuualueeseeni kuuluu myös yhdistyksemme merkkipäivävastaavan tehtävät. YHTEYSTIEDOT: rekisteri@tampereenparkinsonyhdistys.fi
Verkkosivut ylläpito
Raisa Kaikuvuo ja Anna Murtonen
Ylläpidämme Tampereen Parkinson-yhdistys ry:n verkkosivuja. Jos huomaat jotain ongelmia sivustoissa, ota rohkeasti yhteyttä.
Toiminnantarkastajat
Varsinainen toiminnantarkastaja
Aarne Jalaskoski
Varsinainen toiminnantarkastaja
Jaakko Ylinen
Varalla
Juha Siljamäki

Kerho- ja ryhmätoimintaa Pirkanmaalla

Tampereen Parkinson-yhdistyksen toiminta-alue on laaja ja yhdistykseen kuuluu 13 rekisteröimätöntä kerhoa, jotka toimivat alueensa jäsenien lähellä järjestäen erilaista toimintaa alueellaan.

Varsinaisten kerhojen toiminta on järjestynyttä ja ne toimivat Tampereen Parkinson-yhdistys Ry:n alla. Pirkanmaalla toimii myös ryhmiä, joissa ryhmään kuuluvat kokoontuu yhteen sovittuna aikana. Ryhmät toimivat itsenäisinä yksiköinä yhteistyössä Tampereen Parkinson-yhdistyksen kanssa.

Sivustoillamme esitellään myös aluekerhojen toimintaa ja järjestettävät tapahtumat ja kokoontumiset löydät aina sivustomme tapahtumakalenterista.

Yhteyshenkilö: Lea Virtanen, p. 040 514 6942
sähköposti: eero.virtanen@ppa.inet.fi

Yhteyshenkilö: Marja Pajuniemi, p. 050 340 0359
sähköposti: marja.pajuniemi@phpoint.fi

Yhteyshenkilö: Kari Rannanautio, p. 040 736 8079
sähköposti: krannanautio@gmail.com

Yhteyshenkilö: Sinikka Tenkanen p. 040 085 0365
sähköposti: sinikkatenkanen@gmail.com

Kerho, kokoontuu joka kuukauden 2. tiistai klo 15.00 osoitteessa Temppelikatu 9, 3.krs.
Parkkisjumppaa järjestetään muina tiistaina klo 15 – 16 Riihimäen maauimalan yläsalissa.

Yhteyshenkilöt: Ritva Haavisto, p. 044 213 0682 ja
Arja Korpela, p. 050 4663979
sähköposti: arja.korpela@kopteri.net

Kerho, kokoontuu joka kuukauden viimeinen torstai klo 16 -18 tammi-toukokuussa,
elo-marraskuu. Seurakuntatalon työtuvalla Asemakatu 6, 38210 Sastamala,
ellei Alueviestissä toisin mainita.

Yhteyshenkilö: Erkki Töyssy, p. 040 702 9237
sähköposti: etoyssy@gmail.com

Kerho kokoontuu vuonna 2019 perjantaisin klo 12-15 perjantaisin
18.1., 15.2., 15.3., 12.4., 10.5., 16.8., 13.9., 11.10., 8.11. ja 6.12.
Paikka Valtakatu 20 (entinen musiikkikirjasto).

ALUERYHMÄT

Järjestäytymättömät ryhmät