Tietoa yhdistyksestä

Vireää toimintaa Parkinsonia sairastavien ja heidän läheistensä hyväksi

Tampereen Parkinson-yhdistys ry on toiminut yli 30 vuotta Parkinsonin tautia sairastavien ja heidän läheistensä tukena. Yhdistys perustettiin vuonna 1987. Toimialueena ovat Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirit.

Tampereen Parkinson-yhdistys kuuluu Parkinsonliittoon. Liitto tuottaa sekä jakaa tietoa sairaudesta ja sen kanssa toimeen tulemisesta Hermolla -lehdessä, jonka jäsenet saavat jäsenetuna. Liitto tuottaa myös tiedotteita ja oppaita, esimerkiksi Vastasairastuneen Parkinson-potilaan tietolehtinen.

Tampereen Parkinson-yhdistys Ry:n hallitus 2019

Osmo Kaikuvuo

Asepalvelun jälkeen muutin Lahdesta Tampereelle. Tein rakennusalan töitä ja toimin varastomies-autonkuljettajana, jonka jälkeen siirryin töihin Postiin. Postissa työskentelin 40 vuotta. Tein siellä todella monenlaisia töitä, postinjakajasta projektipäällikköön ja kaikkea siltä väliltä.

Osmo Kaikuvuo
hallinto@tampereenparkinsonyhdistys.fi

Varapuheenjohtaja

Seppo Lähteenmäki

Olen koulutukseltani diplomi-insinööri ja työskennellyt kaivosteollisuudessa eri tehtävissä Suomessa ja ulkomailla. Toimin myös paikallislehden toimitusjohtajana yli kaksikymmentä vuotta. Varapuheenjohtajan tehtävän ohella toimin myös yhdistyksen varaliikuntavastaavana.

Seppo Lähteenmäki
hallinto@tampereenparkinsonyhdistys.fi

Varsinaiset jäsenet
Liikuntavastaava
Jukka Lehtonen
Työkseni toimin yrittäjänä ja olen ollut potilaana 18 vuotta. Toimin aktiivisesti yhdistystoiminnassa ja pyrin parhaani mukaan antamaan tukea muille. YHTEYSTIEDOT: 040 324 3500
Kulttuurivastaava
Marja-liisa Lehtonen
Olen työskennellyt lastenohjaajana päiväkerhoissa ja ollut työssä ammattijärjestössä. Harrastukseni on Tampereen Parkinson-yhdistyksessä toimiminen. Yhdistyksessä hoidan kulttuuritapahtumiin liittyviä asioita, kuten teatteri ja elokuvat. YHTEYSTIEDOT: 044 063 8961
Sihteeri, Taloudenhoitaja
Taina Pensasmaa
Olen toiminut asiakaspalvelussa yli 20 vuotta: kesätöissä Stockmannin eri osastoilla, postissa 18 vuotta, kenkäkaupoissa, luontaistuotekaupassa. Omaisista isällä oli Parkinson. Hän kuoli 2012 ollessaan 80-vuotias. Yhdistyksessä toimin sihteerinä ja pidän yhdistyksen taloudesta huolta. YHTEYSTIEDOT: 050 358 9904, talous@tampereenparkinsonyhdistys.fi
Varsinainen jäsen
Anne Tolonen
Olen työskennellyt IT-alalla useissa eri tehtävissä. Alasta huolimatta en ole insinööri vaan minulla on humanistis-yhteiskuntatieteellinen koulutustausta. Olen ollut Parkinsonpotilas vuodesta 2013. Rakkain harrastukseni on kamera ulkoiluttaminen. Kuvausreissuilla tulee huomaamatta käveltyä pitkiäkin matkoja ja sopivaa kuvakulmaa etsiessä joutuu tämän tästä kyykkäilemään tai kiipeämään vaikka kiven päälle. Pelaan pelkkistä, käyn salilla ja kehonhuollossa, keilaan, talvisin hiihdän, kesäisin pyöräilen ja uin. Teen myös monenlaisia käsitöitä.
Orivesi
Kari Rannanautio
Toimin sosiaalitoimen johtotehtävissä vuosina 1977 – 2012. Eläkkeelle jäin Oriveden sosiaali- ja terveysjohtajan virasta. Toimin aktiivisesti Parkinson-työssä ja toivon, että saadaan Orivedellä mukaan mahdollisimman moni Parkinsonia sairastava. Toivon myös pysyväni terveenä ja hyvää marjavuotta 2019. YHTEYSTIEDOT: 040 736 8078, krannanautio@gmail.com
Lempäälä
Raija Vastamaa
Olen ollut Lempäälän kansalaisopistossa (nykyinen Pirkanopisto) tekstiilipuolen vetäjänä (ompelu ja tilkkutyöt). Potilaana olen ollut 11 v. diagnosoituna. Harrastuksiani ovat Tilkkutyöt, tanssi ja kuntoilu. Erityisesti nautin kuntosalista ja vesijumpasta. YHTEYSTIEDOT: 040 590 3746, raija.vastamaa@gmail.com
Varajäsen
Tuulikki Balvik
Kaupantätinä vaate-, konditoria- ja elintarvikeliikkeissä yhteensä n. 19 vuotta. Ravintola/baari n. 5 vuotta ja kuljetusalalla bussikuskina sekä raskaalla puolella kuljetusyrittäjänä yhteensä 20 vuotta. Odotan innolla yhteisötanssin alkua. Toivottavasti saamme uusia jäseniä mukaan yhdistyksen järjestämiin toimintoihin. YHTEYSTIEDOT: 040 761 4822, tuulikkibalvik@gmail.com
Varajäsen, Isäntä
Juha Säde
Synnyin Tampereella 1956, eli 63 vuotta on mennyt hurahtamalla. Mukulana olin kesätöissä Starkin varastolla ja varsinainen työura alkoi Tampellan konepajakoulusta. Siitä Tamrock/Sandvik 43 vuotta metallialan eri töitä, lähinnä kaivosalan laitteiden sähkötöitä. Alan pikkuhiljaa tuntea itseni potilaaksi ja toivon että sairaus ei etenisi kukonaskelilla. YHTEYSTIEDOT: 040 548 7324, juha.sade@luukku.com
Hallituksen ulkopuolella
Emäntä
Raija Hemmilä
Toimin emäntänä Tampereen Parkinson-yhdistys ry:ssä YHTEYSTIEDOT: 040 593 0693
Jäsenrekisteri ja merkkipäivät
Tuija Kaikuvuo
Toimin Tampereen Parkinson-yhdistys ry:n jäsenrekisterivastaavana ja minulle tulevat myös uudet jäsenhakemukset. Vastuualueeseeni kuuluu myös yhdistyksemme merkkipäivävastaavan tehtävät. YHTEYSTIEDOT: rekisteri@tampereenparkinsonyhdistys.fi
Verkkosivut ylläpito
Raisa Kaikuvuo ja Anna Murtonen
Ylläpidämme Tampereen Parkinson-yhdistys ry:n verkkosivuja. Jos huomaat jotain ongelmia sivustoissa, ota rohkeasti yhteyttä.

Kerho- ja ryhmätoimintaa Pirkanmaalla

Tampereen Parkinson-yhdistyksen toiminta-alue on laaja ja yhdistykseen kuuluu 13 rekisteröimätöntä kerhoa, jotka toimivat alueensa jäsenien lähellä järjestäen erilaista toimintaa alueellaan.

Varsinaisten kerhojen toiminta on järjestynyttä ja ne toimivat Tampereen Parkinson-yhdistys Ry:n alla. Pirkanmaalla toimii myös ryhmiä, joissa ryhmään kuuluvat kokoontuu yhteen sovittuna aikana. Ryhmät toimivat itsenäisinä yksiköinä yhteistyössä Tampereen Parkinson-yhdistyksen kanssa.

Sivustoillamme esitellään myös aluekerhojen toimintaa ja järjestettävät tapahtumat ja kokoontumiset löydät aina sivustomme tapahtumakalenterista.

Yhteyshenkilö: Lea Virtanen, p. 040 514 6942
sähköposti: eero.virtanen@ppa.inet.fi

Yhteyshenkilö: Marja Pajuniemi, p. 050 340 0359
sähköposti: marja.pajuniemi@phpoint.fi

Yhteyshenkilö: Kari Rannanautio, p. 040 736 8079
sähköposti: krannanautio@gmail.com

Yhteyshenkilö: Sinikka Tenkanen p. 040 085 0365
sähköposti: sinikkatenkanen@gmail.com

Kerho, kokoontuu joka kuukauden 2. tiistai klo 15.00 osoitteessa Temppelikatu 9, 3.krs.
Parkkisjumppaa järjestetään muina tiistaina klo 15 – 16 Riihimäen maauimalan yläsalissa.

Yhteyshenkilöt: Ritva Haavisto, p. 044 213 0682 ja
Arja Korpela, p. 050 4663979
sähköposti: arja.korpela@kopteri.net

Kerho, kokoontuu joka kuukauden viimeinen torstai klo 16 -18 tammi-toukokuussa,
elo-marraskuu. Seurakuntatalon työtuvalla Asemakatu 6, 38210 Sastamala,
ellei Alueviestissä toisin mainita.

Yhteyshenkilö: Erkki Töyssy, p. 040 702 9237
sähköposti: etoyssy@gmail.com

Kerho kokoontuu vuonna 2019 perjantaisin klo 12-15 perjantaisin
18.1., 15.2., 15.3., 12.4., 10.5., 16.8., 13.9., 11.10., 8.11. ja 6.12.
Paikka Valtakatu 20 (entinen musiikkikirjasto).

ALUERYHMÄT

Järjestäytymättömät ryhmät